sunnuntai 10. tammikuuta 2016

VIHREÄÄ VOIMAA

Yhteistyössä nu3

 Niin kuin te varmaan muistatte, mulla on tammikuun terveysjutut käynnissä ja isona juttuna onkin perusterveellisten reseptien jakaminen. Aloitin kuukauden reseptit tällä sosekeitolla ja nyt päästäänkin lämpimästä safkasta kylmän välipalan pariin. Säät on kieltämättä aika vilpoisat kylmän juoman juomiselle, mutta mun huoneessa on ainakin tosi lämmin aina öisin ja aamulla kelpaa kyllä viileä smoothie. Samaten tää on treenin jälkeen tosi hyvä palautukseen! Sain Nu3:lta vuodenvaihteen kunniaksi muutamia terveysjuttuja ja niistä ekana pääsin testailemaan vehnänorasjauhetta. Oon nähnyt tätä vihermömmöä ennenkin ja aina oon miettinyt sitä ostavani, mutta jotenkin kaapista löytyvä spirulina on saanut tähän asti riittää. Mutta miksi vehnänorasjauhe? Se tuo kuitu- ja proteiinilisää elämääsi sekä sopii täydellisesti vihersmoothieen. Se auttaa myös kropan puhdistamisessa kaikenlaisista myrkyistä, joten jos vietät tipatonta ja herkutonta tammikuuta, kannattaa tehdä mehuja tästä ja muista viherjauheita ja kyllä lähtee kroppa puhdistumaan ;-)

Mä koitin pitää mun smoothien mahdollisimman simppelinä, jotta jokainen lähtisi kokeilemaan ja tässä onkin mun resepti:

Yhteen kuvassa näkyvään lasilliseen tarvitset / For one glass

2dl vettä /  200ml water
pakastehedelmiä / frozen fruits, for example pineapple and melon
pakastepinaattia / frozen spinach
1rkl maustamatonta proteiinia (käytin nu3 riisiprodea) / 1tbsp unsweetened protein powder
vajaa 1rkl Nu3 vehnänorasjauhetta / almost 1tbsp wheatgrass powder
puolikkaan sitruunan mehu / lemon juice
(vajaa 1tl spirulinaa / almost 1tsp spirulina)

Koko smoothiehan on siis täysin maidoton ja vegaani, joten sopii ihan loistavasti myös "ruokavammaisille." Jopa tämä makeanhimoinen on sitä mieltä, että makeutusta ei tarvita, sillä sitruunan mehu kompensoi ihanasti näitä "vihreitä makuja" ;-) Toivottavasti lähdette testailemaan, ens viikolla mulla on teille taas ihan huikea ja suklainen resepti mitä mahtavimmista ainesosista. Mahtavaa sunnuntaita, mä teen itelleni nyt matchalatten ja siirryn koulujuttujen pariin!

♥:Emmi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti